Az öltözködés az önkifejezés egyik leglátványosabb módja. Az, amit viselünk - akár tudatában vagyunk, akár nem - kifejezi azt is, amit gondolunk saját magunkról. A ruhák nem csupán külső megjelenésünket formálják, hanem belső énünket is tükrözik. Mi több, ez fordítva is működik! Amikor belül kevésbé érezzük magunkat jól a bőrünkben, kevésbé vagyunk magabiztosak, egy csinos, egyéniségünket pozitívan kifejező, és alkatunkat előnyöesen befolyásoló ruhadarab hatással tud lenni az énképünkre is. Következésképpen a megfelelően kiválasztott ruhadarabok nemcsak a külső megjelenésünket emelik, hanem pozitív hatással vannak a belső énképünkre is.
Az önértékelés és az öltözködés
Az önértékelés és az öltözködés között tehát szoros kapcsolat van, mint ahogy a bőrápolás és az önértékelés között is. Mindez rendkívüli módon befolyásolja azt, hogyan látjuk magunkat és hogyan érezzük magunkat a bőrünkben.
Vagyis az öltözködés és a bőrápolási rutin nem csupán önazonosulásunk egy formája, hanem kifejezi azt az önértékelést és önszeretet is, amit magunk felé érzünk.
Ha jól érezzük magunkat a bőrünkben, és elégedettek vagyunk a megjelenésünkkel, az növelheti az önbizalmunkat és javíthatja az önértékelésünket. Az öltözködésünkkel kifejezhetjük egyéniségünket, ízlésünket és stílusunkat, ami erősítheti az önbizalmunkat és összeköt minket a belső énünkkel. Sőt, az amit viselünk egyfajta nonverbális kommunikációs eszköz is, amivel szavak nélkül üzenünk magunkról valamit a világnak.
De mit üzen a világ nekünk a social média csatornákon keresztül? A divatiparban és a social média világában sokáig uralkodott a tökéletesség illúziója, ami sok nőre nyomást gyakorolt azzal, hogy megfeleljen bizonyos ideális képnek.
A brit Royal Society for Public Health (RSPH) és a Young Health Movement (YHM) készített egy reprezentatív kutatást, amely megállapította, hogy a közösségi média negatívan befolyásolja a mentális egészséget, és az énképet. A kutatás szerint a social médiában a különféle csatornákon és az influenszerek által megosztott tökéletesen retusált képek hozzájárulnak a testkép zavarok és a stressz növekedéséhez a társadalomban. Az olyan képek, amelyek ideális testalkatot és életstílust tükröznek, gyakran szorongást és elégedetlenséget okozhatnak az emberekben, akik megpróbálják ezt a tökéletes látszatot elérni, és csalódást éreznek, amikor nem sikerül.
A kutatás azt is kimutatta, hogy a social média csatornákat sokan negatív módon használják fel, például a "fényezés" - azaz a saját életük pozitívabb és boldogabb látszatát keltő tartalmak feltöltésével - ami eltorzíthatja az emberek valóságos élményeit és érzéseit. Mint ahogy a tökéletesre retusált fotók is torzítják a valóságot.
Ez a kutatás rámutat arra, hogy bár a közösségi média lehetőséget kínál az összekapcsolódásra és az inspirációra, fontos felismerni és kezelni az árnyoldalait is, különösen a mentális egészségre és az énképre gyakorolt lehetséges negatív hatásait.
Szerencsére a testpozitivitást támogatók tábora is egyre nő, és a világ legnagyobb divatházainak kifutóin is megjelentek a mid-size és plus size modellek is.
Mi a Wannabee-nél is azt valljuk, hogy a tökéletesség nem létezik, és a valódi szépség a saját, személyes egyediségben rejlik.
A testpozitivitás, mint küldetés
Tegyünk tisztába valamit! A testpozitivitás nem azt jelenti, hogy elhanyagoljuk magunkat, hanem azt, hogy nem az elérhetetlen tökéletességet hajszoljuk. Sokkal inkább arra fókuszálunk, hogy a lehető legjobb verziói legyünk önmagunknak. Az önbizalom, a magabiztos nőiesség akkor lesz jelen az életünkben, ha képesek vagyunk az önszeretre. Önszeretetre pedig akkor vagyunk képesek, ha megengedjük magunknak a ragyogást azáltal, hogy a saját értékeinket felismerjük, elismerjük, és teszünk azért, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben.
A Wannabee Kollekció és a Schüssler Natúrkozmetikumok ezen misszióban kapcsolódik össze. Az a célunk, hogy minél több mid-size és plus size nőben felébresszük a ragyogást és emeljük az önbizalmukat.
Mid-size és plus size divat
A Wannabee Kollekciónál nemcsak többféle stílusban tervezzük a ruhákat, de nagy hangsúlyt fektetünk a különöbző testalkat típusoknak megfelelő szabásvonalakra is. A különböző testalkat típusokra tervezett szabásvonalak lehetővé teszik, hogy a sziluett legelőnyösebb tulajdonságai kerüljenek fókuszba. A divatos, fiatalos, és nőies darabok a komfortos viselettel párosulnak. Valljuk, hogy a divat nem korlátozó tényező, hanem kreatív kifejezőeszköz, amely segít kifejezni az egyéniségünket, és hozzájárul a magabiztos, nőies ragyogáshoz.
Ehhez a ragyogáshoz járul hozzá a Schüssler Natúrkozmetikumok is. Hiszen a bőrünkkel való törődés éppoly fontos, mint az, hogy milyen ruhdarabokat viselünk.
A szépség sói a kortalanság szolgálatában
A legfrissebb szépségápolási trendek sokszor a legrégebbi hatóanyagokat állítják csatasorba a fiatalság megőrzéséért vívott küzdelemben. A jól bevált praktikák új köntösben és korszerű technológiákkal ötvözve fokozott hatékonysággal támogatják az arcápolási rutint. A Schüssler kozmetikumok - egyedülálló módon - az ásványi sók erejére építenek.
Alapja egy több, mint másfél évszázados felfedezés
Dr. Wilhelm Schüssler 1873-ban kifejlesztett terápiája 12 biokémiai sóra alapoz, amelyek hiánya nemcsak a szervezet kiegyensúlyozott működését borítja fel, de az arcon is nyomot hagy. A magyar fejlesztésű, többszörösen díjnyertes Schüssler kozmetikumok, az eddigiektől eltérően, a bőrön át juttatják be a szükséges ásványi sókat, az általuk hordozott biológiai információkból pedig a sejtek pontosan annyit vesznek magukhoz, amennyi a harmonikus működés fenntartásához vagy visszaállításához szükséges. A szintetikus alapanyagokat nem tartalmazó, állatkísérleteket nem alkalmazó, minden szempontból mentes natúr termékek a sók mellett növényi hatóanyagokkal és olyan innovatív összetevőkkel célozzák meg a problémákat, mint a hialuronsav, a niacinamid vagy a különböző peptidek. Amellett, hogy az összes bőrtípusra használhatóak, alkalmazásuk személyre szabható.
Termékeik között található narancsbőrre való testápoló, érett, pigmentfoltos, rosaceára hajlamos bőr kezelésére megfelelő termékek.
Ne feledd, az a tündöklő nő ott él benned! Engedd, hogy ragyogjon! A Wannabee Kollekció és Schüssler Kozmetikumok a segítségedre vannak az úton, hogy a legjobb verziója tudj lenni önmagdnak!
***
Barabás Márta
a Wannabee Kollekció megálmodója