Divat, stílus és önértékelés - A nőiesség ragyogása a tökéletesség illúzója néllkül
Betöltés...
Divat, stílus és önértékelés - A nőiesség ragyogása a tökéletesség illúzója néllkül

Divat, stílus és önértékelés - A nőiesség ragyogása a tökéletesség illúzója néllkül

Az öltözködés az önkifejezés egyik leglátványosabb módja. Az, amit viselünk - akár tudatában vagyunk, akár nem - kifejezi azt is, amit gondolunk saját magunkról. A ruhák nem csupán külső megjelenésünket formálják, hanem belső énünket is tükrözik. Mi több, ez fordítva is működik! Amikor belül kevésbé érezzük magunkat jól a bőrünkben, kevésbé vagyunk magabiztosak, egy csinos, egyéniségünket pozitívan kifejező, és alkatunkat előnyöesen befolyásoló ruhadarab hatással tud lenni az énképünkre is. Következésképpen a megfelelően kiválasztott ruhadarabok nemcsak a külső megjelenésünket emelik, hanem pozitív hatással vannak a belső énképünkre is.


Az önértékelés és az öltözködés


Az önértékelés és az öltözködés között tehát szoros kapcsolat van, mint ahogy a bőrápolás és az önértékelés között is. Mindez rendkívüli módon befolyásolja azt, hogyan látjuk magunkat és hogyan érezzük magunkat a bőrünkben.


Vagyis az öltözködés és a bőrápolási rutin nem csupán önazonosulásunk egy formája, hanem kifejezi azt az önértékelést és önszeretet is, amit magunk felé érzünk. 


Ha jól érezzük magunkat a bőrünkben, és elégedettek vagyunk a megjelenésünkkel, az növelheti az önbizalmunkat és javíthatja az önértékelésünket. Az öltözködésünkkel kifejezhetjük egyéniségünket, ízlésünket és stílusunkat, ami erősítheti az önbizalmunkat és összeköt minket a belső énünkkel. Sőt, az amit viselünk egyfajta nonverbális kommunikációs eszköz is, amivel szavak nélkül üzenünk magunkról valamit a világnak. 


De mit üzen a világ nekünk a social média csatornákon keresztül? A divatiparban és a social média világában sokáig uralkodott a tökéletesség illúziója, ami sok nőre nyomást gyakorolt azzal, hogy megfeleljen bizonyos ideális képnek. 


A brit Royal Society for Public Health (RSPH) és a Young Health Movement (YHM) készített egy reprezentatív kutatást, amely megállapította, hogy a közösségi média negatívan befolyásolja a mentális egészséget, és az énképet. A kutatás szerint a social médiában a különféle csatornákon és az influenszerek által megosztott tökéletesen retusált képek hozzájárulnak a testkép zavarok és a stressz növekedéséhez a társadalomban. Az olyan képek, amelyek ideális testalkatot és életstílust tükröznek, gyakran szorongást és elégedetlenséget okozhatnak az emberekben, akik megpróbálják ezt a tökéletes látszatot elérni, és csalódást éreznek, amikor nem sikerül.


A kutatás azt is kimutatta, hogy a social média csatornákat sokan negatív módon használják fel, például a "fényezés" - azaz a saját életük pozitívabb és boldogabb látszatát keltő tartalmak feltöltésével - ami eltorzíthatja az emberek valóságos élményeit és érzéseit. Mint ahogy a tökéletesre retusált fotók is torzítják a valóságot.


Ez a kutatás rámutat arra, hogy bár a közösségi média lehetőséget kínál az összekapcsolódásra és az inspirációra, fontos felismerni és kezelni az árnyoldalait is, különösen a mentális egészségre és az énképre gyakorolt ​​lehetséges negatív hatásait.


Szerencsére a testpozitivitást támogatók tábora is egyre nő, és a világ legnagyobb divatházainak kifutóin is megjelentek a mid-size és plus size modellek is. 


Mi a Wannabee-nél is azt valljuk, hogy a tökéletesség nem létezik, és a valódi szépség a saját, személyes egyediségben rejlik.  


A testpozitivitás, mint küldetés


Tegyünk tisztába valamit! A testpozitivitás nem azt jelenti, hogy elhanyagoljuk magunkat, hanem azt, hogy nem az elérhetetlen tökéletességet hajszoljuk. Sokkal inkább arra fókuszálunk, hogy a lehető legjobb verziói legyünk önmagunknak. Az önbizalom, a magabiztos nőiesség akkor lesz jelen az életünkben, ha képesek vagyunk az önszeretre. Önszeretetre pedig akkor vagyunk képesek, ha megengedjük magunknak a ragyogást azáltal, hogy a saját értékeinket felismerjük, elismerjük, és teszünk azért, hogy jól érezzük magunkat a bőrünkben.


A Wannabee Kollekció és a Schüssler Natúrkozmetikumok ezen misszióban kapcsolódik össze. Az a célunk, hogy minél több mid-size és plus size nőben felébresszük a ragyogást és emeljük az önbizalmukat.


Mid-size és plus size divat


A Wannabee Kollekciónál nemcsak többféle stílusban tervezzük a ruhákat, de nagy hangsúlyt fektetünk a különöbző testalkat típusoknak megfelelő szabásvonalakra is. A különböző testalkat típusokra tervezett szabásvonalak lehetővé teszik, hogy a sziluett legelőnyösebb tulajdonságai kerüljenek fókuszba. A divatos, fiatalos, és nőies darabok a komfortos viselettel párosulnak. Valljuk, hogy a divat nem korlátozó tényező, hanem kreatív kifejezőeszköz, amely segít kifejezni az egyéniségünket, és hozzájárul a magabiztos, nőies ragyogáshoz. 


Ehhez a ragyogáshoz járul hozzá a Schüssler Natúrkozmetikumok is. Hiszen a bőrünkkel való törődés éppoly fontos, mint az, hogy milyen ruhdarabokat viselünk. 


A szépség sói a kortalanság szolgálatában


A legfrissebb szépségápolási trendek sokszor a legrégebbi hatóanyagokat állítják csatasorba a fiatalság megőrzéséért vívott küzdelemben. A jól bevált praktikák új köntösben és korszerű technológiákkal ötvözve fokozott hatékonysággal támogatják az arcápolási rutint. A Schüssler kozmetikumok - egyedülálló módon - az ásványi sók erejére építenek.


Alapja egy több, mint másfél évszázados felfedezés


Dr. Wilhelm Schüssler 1873-ban kifejlesztett terápiája 12 biokémiai sóra alapoz, amelyek hiánya nemcsak a szervezet kiegyensúlyozott működését borítja fel, de az arcon is nyomot hagy. A magyar fejlesztésű, többszörösen díjnyertes Schüssler kozmetikumok, az eddigiektől eltérően, a bőrön át juttatják be a szükséges ásványi sókat, az általuk hordozott biológiai információkból pedig a sejtek pontosan annyit vesznek magukhoz, amennyi a harmonikus működés fenntartásához vagy visszaállításához szükséges. A szintetikus alapanyagokat nem tartalmazó, állatkísérleteket nem alkalmazó, minden szempontból mentes natúr termékek a sók mellett növényi hatóanyagokkal és olyan innovatív összetevőkkel célozzák meg a problémákat, mint a hialuronsav, a niacinamid vagy a különböző peptidek. Amellett, hogy az összes bőrtípusra használhatóak, alkalmazásuk személyre szabható.


Termékeik között található narancsbőrre való testápoló, érett, pigmentfoltos, rosaceára hajlamos bőr kezelésére megfelelő termékek.


Ne feledd, az a tündöklő nő ott él benned! Engedd, hogy ragyogjon! A Wannabee Kollekció és Schüssler Kozmetikumok a segítségedre vannak az úton, hogy a legjobb verziója tudj lenni önmagdnak!


***

Barabás Márta

a Wannabee Kollekció megálmodója

mid-size és plus size nők önbizalmának emelése, Wannabee kollekció

vissza a divatbloghoz
Amikor öröm a próbafülkében lenni – így lehet élmény a ruhavásárlás plus size nőként

Amikor öröm a próbafülkében lenni – így lehet élmény a ruhavásárlás plus size nőként

Vannak napok, amikor a ruhavásárlás nem más, mint egy túlélőtúra: fárasztó, frusztráló és kicsit megalázó. Egy próbafülkében állni fénycsövek alatt, ötször nagyobbnak látva magad a tükörben, miközben a harmadik nadrág sem jön fel a combodra – nos, ez nem a „Szex és New York”-féle bevásárló montázs, amit gyerekként elképzeltünk.

Tovább
Nem kell kisebbnek lenned, hogy több legyél! Avagy miért fontos felvállalnod magad, ha plus size vagy?

Nem kell kisebbnek lenned, hogy több legyél! Avagy miért fontos felvállalnod magad, ha plus size vagy?

Létezni egy olyan világban, ahol a „tökéletes nő” képmása a vékony, hibátlan bőrű, formás, de nem túl dús testre korlátozódik, nem könnyű. Főleg akkor nem, ha plus size nőként éled az életedet – tele érzelmekkel, szépséggel, erővel, de sokszor elutasítással, kritikával, és mélyen gyökerező szégyenérzettel is.

Tovább
Ápol és eltakar – amikor az öltözködés védekezéssé válik

Ápol és eltakar – amikor az öltözködés védekezéssé válik

Sok plus size nő nem divatból öltözködik – hanem önvédelemből. Az évek során lassan, szinte észrevétlenül alakulnak ki azok a rutinok, szokások és szabályok, amik egy idő után olyan mélyen beépülnek a gondolkodásba, hogy már nem is tudatos döntésként jelennek meg. Csak megszokott reakciók.

Tovább
Tudatos vásárlás leárazáskor: út a kapszulagardróbig

Tudatos vásárlás leárazáskor: út a kapszulagardróbig

A nyári leárazások ideje sokak számára a spontán vásárlásról szól – csábító árak, színes kínálat, azonnali öröm. De mi lenne, ha idén máshogy közelítenél a témához? A tudatos vásárlás nemcsak pénztárcakímélő, hanem hosszú távon időt és energiát is spórolhatsz vele. Különösen, ha a cél egy jól működő, átgondolt kapszulagardrób kialakítása.

Tovább
Alakformáló tippek a Wannabee új kollekciójából

Alakformáló tippek a Wannabee új kollekciójából

Észrevetted már, hogy egy jól szabott ruha mennyit dob az alakodon? A tökéletes ruha nem csak jól áll, hanem segít kiemelni azt, ami igazán szép benned – és mindannyiunkban van ilyen. A titok a szabásvonalban, az anyagok esésében és a mintákban rejlik. Ismerd meg, mely darabok illenek legjobban a testalkatodra, és fedezd fel a Wannabee új kollekcióját, amely minden nőből kihozza a legjobbat – mérettől függetlenül!

Tovább
Wannabee logo

ÚJDONSÁGOK

megnézem
Wannabee logo

MÁRKAÜZLETÜNK

megnézem
Wannabee logo

KEDVEZMÉNYES

megnézem